FORUM ovc85
ovc85
K
kevin 25/04/2006 16:19
81.207.74*

??

Ovc'85 Is The Best :>

En De D1 De Beste Team Van Ovc;85

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

B
bart 25/04/2006 23:06
83.162.6*
allemaal n leuke koningginnendag as zaterdag [/quote]

B
bdwert 10/05/2006 14:06
83.162.6*

Duno slaat nieuwe weg in

Nieuwe trainer brengt twaalf spelers mee

VOETBAL - Na een ‘zoektocht’ van nog geen twee weken heeft Duno een nieuwe hoofdtrainer. Zoals verwacht neemt Peter van den Borden de taak op zich om Duno richting succes te leiden. Van den Borden volgt de in april opgestapte Ton Messing op. Met het aanstellen van de nieuwe trainer slaat de voetbalclub Duno een nieuwe weg in.

door Boy Imminck

Oud-doelman Peter van den Borden (45) begon zijn loopbaan in een ver verleden bij voetbalclub Abstinentia uit Oosterbeek. In 1985 stapte hij over naar de nieuwe vereniging OVC’85. Van den Borden stond bij OVC onder de lat toen de club nog eerste klasse speelde. De beroepsmilitair is als trainer werkzaam geweest bij de jeugd van OVC’85. Nu gaat hij een nieuwe uitdaging aan bij streekgenoot Duno. ,,In november 2005 dwaalden er al steeds geruchten in het rond over mij en Duno. Ton Messing was daar trainer en tekende ook nog een contract voor aankomend seizoen. Ik heb een uitnodiging van Duno gehad om te komen praten. Ze wilden op de langere termijn iets anders”, legt de nieuwe trainer uit.

,,Ik kom bij deze club en wil zeker een aantal dingen veranderen. Een voorwaarde voor mij was dat er nieuwe spelers bij komen. Het imago van Duno moet veranderd worden, mijn doel is om dat punt aan te pakken. Ik wil aantrekkelijk, aanvallend en snel voetballen. Dit alles wil ik bereiken met een verjongd elftal”, klinkt het veelbelovend uit de mond van Peter van den Borden

Verjonging

De verjongingskuur van Duno wordt door de trainer zelf bewerkstelligd. Tot nu toe is het zeker dat er twaalf nieuwe spelers bij Duno bijkomen. Van OVC’85 komen maar liefst negen spelers over. Keeper Jeroen Overwater, Chris van Maanen en verdediger Fedde Huyge zijn volgend jaar in Doorwerth te bewonderen. Maar ook Tonny Kalochoritis, Woud Scholten, Jochem van Dijk, Joep te Pas en Vincent van Weelden komen Duno versterken. Zoon Kevin heeft ook besloten om zijn vaders voorbeeld te volgen. Buddy Boekhorst wordt overgenomen van Wodanseck. Verder komen er nog twee spelers van eersteklasser De Bataven: Joost Jansen en Ruben van Grootveld. Al deze spelers hebben volgens Van den Borden hun overschrijvingsformulier al ingeleverd.

Inpassen

Volgend jaar zal voor Duno een ,,inpassingjaar” worden. ,,Er zal veel moeten veranderen voor wat ik wil bereiken. De selectie van Duno op dit moment zal net zo hard moeten trainen als de nieuwe spelers. Voor iedereen zijn er gelijke kansen. Dit seizoen wilde Duno een periodetitel behalen. Dat is ook mijn doel voor volgend seizoen. Met de selectie die we dan hebben kunnen we misschien wel kampioen worden, maar eerst wil ik alle nieuwe spelers inpassen. Voor mij is het heel belangrijk dat achter het eerste elftal, een goed tweede staat. Jongens die opvallen in het tweede moeten makkelijk kunnen doorstromen naar Duno 1”, aldus Van den Borden.

De oefenmeester heeft in principe een contract voor één jaar. De intentie van zowel Van den Borden als het bestuur van Duno is om langer met elkaar door te gaan. Of dit een reële optie is bekijken beide partijen gedurende het volgende seizoen.

:<

Snelle reactie als
← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |